Interne en externe Communicatie

Naast slapen is communicatie de belangrijkste activiteit in onze samenleving.
Toch loopt deze communicatie binnen organisaties en bedrijven vaak niet optimaal en is ze vaak de oorzaak van stroeve verhoudingen met collega’s, leveranciers, leidinggevende, medewerker.
Hieronder vindt u een aantal thema’s waarin wij een brede ervaring hebben.

Meer info

Basis communicatietechnieken

    • Communicatie met interne en externe gesprekspartners (collega’s, leveranciers, klanten, leidinggevende, medewerker)
    • Klantgerichtheid doorheen heel de organisatie, zowel interne als externe klantgerichtheid
    • Assertiviteit
    • Vergaderen
    • Presentatietechnieken
    • Telefonische communicatie

     

Communicatietechnieken voor specifieke doelgroepen

    • Debiteurenbeheer en tevreden klanten
    • Receptioniste en secretaresse: interne basisschakel en extern beeld van het bedrijf
    • Interviewtechnieken
    • Schriftelijke communicatie